In het jaarlijkse performance onderzoek van bureau DFO is Anac BackOffice voor de 2de keer in 3 jaar op de 1e plaats geëindigd.
Anac BackOffice 1e plaats DFO onderzoek service providers 2018
In het jaarlijkse performance onderzoek van bureau DFO is Anac BackOffice voor de 2de keer in 3 jaar op de 1e plaats geëindigd. Aan het onderzoek over 2018 namen bijna 600 financieel advieskantoren deel die in meer dan 1500 waarnemingen de daadwerkelijk ondervonden dienstverlening van ‘hun’ serviceproviders op meer dan 40 punten waardeerden.
Adviseurs ervaren aan den lijve dat het steeds lastiger wordt om (via serviceproviders) risico’s onder te brengen. Dit blijkt uit de voorbereidende gesprekken die Bureau DFO met het intermediair voerde ter voorbereiding op het jaarlijkse performance onderzoek naar serviceproviders. Vooral dienstverleners die het mogelijk maken alle producten aan te bieden vallen bij adviseurs in de smaak.
Serviceproviders die de financieel adviseur daadwerkelijk in de gelegenheid stellen om zijn klanten een breed aanbod uit de markt aan te bieden, lijken de uitgesproken voorkeur te krijgen van de financieel adviseur. Dit is een van de trends die uit het DFO-rapport Performance Serviceproviders 2018 naar voren komt.
Moeilijker onder te brengen
In de gesprekken ter voorbereiding op dit onderzoek bleek dat veel adviseurs ervaren dat verzekeringsmaatschappijen hun resultaten trachten te verbeteren door hun kosten te verlagen en het technisch resultaat te verbeteren.
Dit leidt er steeds vaker toe dat minder frequent voorkomende risico’s moeilijker zijn onder te brengen. Maar ook dat, in de beleving van de adviseur, ‘normale’ risico’s alleen worden geaccepteerd met extra uitsluitingen.
Een van de adviseurs omschreef dit als “zelfs bij de aanvraag voor een brandverzekering van een betonnen bunker onder water krijgen veel acceptanten het tegenwoordig al benauwd.”
Korte lijnen
Door een combinatie van schaalvergroting, uitstroom van deskundige medewerkers en de wens tot verhoging van efficiency geven veel adviseurs aan in de praktijk te merken dat het bij steeds meer aanbieders lastiger wordt om rechtstreeks contact te krijgen met acceptanten en schadebehandelaars. Serviceproviders die adviseurs korte lijnen bieden om met hun acceptanten en schadebehandelaars te overleggen, worden daarmee voor kantoren steeds aantrekkelijker.
bron: Amweb (https://www.amweb.nl/branche/nieuws/2018/06/onderzoek-serviceproviders-zelfs-brandpolis-voor-bunker-onder-water-is-lastig-101111250 )